Khalifah


Peranan kita sebagai khalifah Allah swt di mukabumi ini memamg berat. Kita tak di jadikan Allah saja-saja. Bukan untuk main-maia. Bukan unutk berseronok-seronok sahaja. Bukan sekadar untuk hidup dan menunggu mati. Bukan sekadar untuk hidup, kerja dapat gaji, kahwin dapat anak, tunggu tua dapat menantu, makin tua dapat cucu. Bukan itu sahaja.

Kita adalah khalifah. Allah beri kita Iman dan Islam, nikmat terbesar yang tidak di miliki oleh orang kafir. Allah beri kita iman dan janjikan kita syurga. Allah juga berikan kita kebahagian dan ketenagan hidup di dunia ini sebab kita beriman kepadaNya. Banyak sungguh yang Allah kurniakan kepada kita. Sebab kita hamba dan khalifah Allah swt.

Dengan nikmat yang banyak Allah beri kepada kita, tidak sepatutnya cara hidup kita tak jauh beza dengan cara hidup orang-orang kafir yang hidup untuk mencari harta dunia semata-mata. Dengan janji syurga oleh Allah, apakah kita rasa cukup sekadar kita mengamalkan sekada rukun Islam yang lima shaja untuk kita menggapai Syurga Allah? Apa sumbangan kita pada Islam selama ini? Hari ini, apa yang kita buat untuk menegakkan agama Allah di bumi ini? Layakkah kita bergelar khalifah Allah?

Ya Allah, bantulah kami untuk membantu Agama Mu.. amin.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: