Kalimah” Allah”


Pernah waktu di Sibu 12 tahun yang lepas, pelajar saya yang beragama Islam, di tanya oleh pelajar yang kristian mengapa dia perlu mengambil wuduk selepas mandi. Jawab pelajar saya dia perlu menyucikan dirinya untuk mengadap Allah swt. Lebih suci daripada mengadap manusia.

Cerita selanjutnya diringkaskan, bila pelajar kristian tersebut pergi ke gereja pada hari Ahad, dia tanyakan kepada Paderi mengapa orang kristian tidak perlu mengambil wuduk bila bertemu dengan Tuhan mereka. Lantas si paderi juga mengesyorkan pelajar kristian tersebut supayamengambil wuduk sebelum menyembah tuhan mereka.

Inilah contoh pengubahsuaian yang dil akukan oleh paderi-paderi kristian untuk melihatkan bahawa agama mereka tidak jauh beza dengan agama Islam. Antara tujuanya supaya penganut kristian tidak lari meninggalkan agama mereka apabila melihat kehebatan dan ‘ kebenaran’ agama Islam.

Tujuan lain adalah untuk mengelirukan penganut agama Islam yang longgar pegangan agamanya. Atau jahil tentang agama Islam, walau dilahir dan di besrkan sebagai orang Islam.

Sebab itu juga mereka cuba menggunakan kalaimah Allah sebagai kalimah untuk tuhan mereka. Mereka cuba mencuri kalimah “Allah” dari umat Islam untuk mengelirukan umat Islam dan mempertahankan penganut kristian yang semakin pupus di seluruh dunia.

Ya Allah bantulah Islam dan umat Islam di seluruh dunia….amin

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: